Zgodnie z przepisami wynikającymi z ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (DzU z 2013 r. poz. 21) przedsiębiorcy wytwarzający inne odpady niż komunalne muszą prowadzić ich regularną ewidencję. Od 1 stycznia 2021 roku może być ona wykonywana wyłącznie za pomocą Internetu (wcześniej przez rok trwał okres przejściowy, który umożliwiał jeszcze ewidencję papierową). Wykorzystany jest w tym celu specjalnie stworzony system , BDO (Baza Danych Odpadowych). Wszystkie informacje muszą być w nim aktualizowane na bieżąco. Warto przy tym pamiętać, że ewidencja musi być prowadzona oddzielnie dla każdego miejsca, w którym prowadzona jest działalność.
Prowadzenie ewidencji odpadów w BDO jest dość intuicyjne. Przede wszystkim należy pamiętać, że każdy odpad posiada przypisany sobie kod i każdemu z nich należy stworzyć osobną kartę. Podczas tworzenia takiego dokumentu trzeba wprowadzić szczegółowe dane, dotyczące przede wszystkim nazwy i rodzaju odpadu oraz jego ilości. Ta podawana jest w megagramach (czyli po prostu tonach – jeden Mg to 1000 kg). W momencie tworzenia karty umieszcza się w niej stan magazynowy, czyli aktualnie posiadaną ilość odpadu. Może być ona następnie zwiększana oraz zmniejszania dzięki odzwierciedlaniu w systemie przeprowadzanych operacji, takich odbiorów odpadów, ich przekazanie lub wytworzenie. BDO pozwala przy tym bardzo łatwo tworzyć karty przekazania odpadów: dane są w nich automatycznie uzupełniane w oparciu o karty ewidencji.
Oczywiście jeżeli nie wiesz jak się tym zająć, zapraszamy do kontaktu zajmiemy się wszystkim od A do Z... Dla nas to nic trudnego, w zakładce kontakt możesz wysłać do nas wiadomość z prośbą o kontakt!
biuro@bdohelp.pl
+48 791 800 777
ul. Batorowska 30/1
Batorowo 62-080